Yhdistyksemme toiminta koostuu palvelu- ja varainkeruuaktiviteeteista sekä jäsenten virkistystoiminnasta.

Klubikokouksiin kokoonnumme  kerran kuukaudessa toimintakauden aikana elo-toukokuussa.

Aktiviteetteja

Työ lasten ja nuorten hyväksi, heidän kannustamisensa ja hyvien harrastusten tukeminen, on tärkeä osa klubimme työtä.

Nappulahiihdoista talviriehaksi

Klubi on vuosikymmenten aikana ollut monin tavoin järjestämässä ja tukemassa lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia. On järjestetty erilaisia liikuntatapahtumia, hankittu välineitä ja jaettu stipendejä.

Nykyisin ohjelmaltaan laajempana järjestetyn talviriehan juuret juontuvat vuonna 1964 järjestettyihin ensimmäisiin nappulahiihtoihin.

Stipendit

Jaamme vuosittain stipendejä Punkalaitumen yhteiskoulun ja lukion oppilaille hyvästä koulumenestyksestä jotka opettajat valitsevat.

Myös ammattiin valmistuvilla paikkakuntalaisilla on mahdollisuus hakea stipendiä.

Nuorisovaihto

1980-luvulta ohjelmassa ollut toiminta on vakiintunut lähes jokavuotiseksi. Lähtijöitä on ollut vuosittain 1-2 nuorta.

Nuoret ovat olleet tyytyväisiä matkaansa ja palaute on ollut poikkeuksetta myönteistä.

Punkalaidun tunnetaan yhtenä aktiivisimmista nuorisovaihtoon osallistuvista klubeista.

Vanhusten kotiseutuajelu

Vaihtelua vanhainkodin elämään on annettu asukkaille mahdollistettuun kiertoajeluun kirkonkylässä ja omissa kotikylissä.

Ajelut ovat saaneet myönteistä palautetta niin kyydissä olleilta kuin henkilökunnaltakin. Ne tuovat vaihtelua ikäihmisten arkeen ja palauttavat muistoja aktiiviajoilta.

Saattoapu

Tarjoamme kantoapua saattamaan vainaja viimeiselle matkalle. Palvelulle on tarvetta väestön ikääntyessä tai jos riittävän terveitä sukulaisia ja ystäviä ei aina ole saatavilla.

Perimme palvelusta vapaaehtoisen maksun.

Jouluaaton lämpötilaveikkaus

Klubin pitkäaikaisin, vuosittain toteutettu varainhankinta-aktiviteetti.

Veikkauksessa pyritään arvaamaan jouluaattoaamun lämpötila Punkalaitumen torilla klo 9.00 kymmenyksen tarkkuudella.

Ensimmäisen kerran mittarilukemaa veikattiin vuonna 1961.

Kotiseututaulut

Klubi on toteuttanut kotiseututauluaktiviteetin kolmesti. Tunnetulta taiteilijalta on tilattu Punkalaidun-aiheinen taulu, josta on tuotettu rajattu määrä vedoksia myytäväksi.

Ensimmäisellä kerralla taiteilijana oli Raimo Kanerva ja toisella kerrralla taulu tilattiin punkalaitumelaiselta taiteilijalta Raimo Huittiselta.

Kolmas tauluaktiviteetti on käynnissä. Klubilla on myynnissä salolaisen taiteilijan Jarmo Lepistön taulu, jonka aiheena on Talonpoikaismuseo Yli-Kirran miespihan miljöö. Taulua on saatavissa klubin jäsenten kautta.

Palvelua paikkakunnan hyväksi vuodesta 1957